Produksjon for scene

Scenisk produksjon

Kjerneelementet scenisk produksjon handler om at elevene skal utforske forskjellige metoder og de ulike elementene i en produksjonsprosess. Alle oppgaver og faser i en scenisk produksjon er viktige, fra idéfasen til det ferdige produktet.

Kunstnerisk formidling

Kjerneelementet kunstnerisk formidling handler om at elevene skal utvikle ferdigheter gjennom kunstnerisk samspill. Kunstnerisk formidling omfatter også ulike kunstneriske, tekniske og sosiale oppgaver som elevene utfører i den sceniske produksjonen.

Identitet i skapende felleskap

Kjerneelementet identitet i skapende fellesskap handler om å styrke elevenes trygghet, identitet og selvstendighet. Gjennom samspill og samarbeid skal elevene få øve på å bruke sin fantasi og kreativitet, og utfordre seg selv i skapende fellesskap. Kjerneelementet handler også om å utvikle forståelse av og toleranse for kunstneriske bidrag fra ulike kunstformer.