Språkfag

Hva skal jeg velge?

Mange synes det er vanskelig å velge fremmedspråk. Noen er opptatt av hva vennene velger og noen er opptatt av hva foreldrene hadde i sin tid slik at de kan få hjelp med leksene hjemme.

Vårt råd er å velge det faget man er mest motivert for. Faget følger en klar progresjon, og starter med det aller enkleste i begynneropplæringen av språket. Ved å jobbe jevnt og trutt med faget fra starten av, vil man ha de beste forutsetningene for faget.

Fremmedspråkene vi tilbyr på Nordstrand ungdomsskole:

• Fransk
  • Spansk
  • Tysk
  • Engelsk fordypning

Får jeg det faget jeg ønsker meg?

Når de som begynner i 8. klasse blir bedt om å velge fremmedspråk, vil man bli bedt om sette opp første-, andre-, og tredjevalg. Det er dessverre ingen garanti for at man får tildelt førstevalget sitt, men vi kommer til å gjøre alt vi kan for at så mange som mulig får oppfylt ønske om førstevalget sitt.